HET VETUS WATERGESMEERD SCHROEFASSYSTEEM BESTAAT UIT:
1 = Remanit 4462 rvs schroefas met dopmoer en geïntegreerde zinkanode. Deze as is in aan één zijde voorzien van een conus, spiebaan met spie alsmede een dopmoer met zinkanode en borgring. De andere zijde kan op maat worden afgezaagd.
2 = De bronzen schroefaskoker is aan de achterzijde voorzien van een rubberlager en een montageflens.
3 = Montageflens voor de schroefaskoker.
4 = Zwevend binnenlager met tweevoudige lip-afdichting en de waterinlaat waarop de slang van de waterschep kan worden aangesloten ten behoeve van de smering van de schroefas.
Dit schroefassysteem kan op de meest een-voudige wijze worden ingebouwd.
Al het draai-, frees- en draadsnijwerk is reeds door Vetus verzorgd. Bovendien is dit systeem milieuvriendelijk. De smering wordt verzorgd door buitenwater, waaraan geen vet of olie te pas komt.
De bronzen schroefaskoker is voorzien van een tweevoudige as-afdichting zonder gebruik-making van stopbus, pakking en pakking-drukker. Deze schroefassen worden standaard geleverd met een dopmoer met geïntegreerde zinkanode.
REMANIT 4462 RVS
Het roestvast staal van Remanit 4462 bezit een veel grotere corrosie-bestendigheid dan andere r.v.s. soorten. Bovendien heeft Remanit 4462 een circa 30% grotere treksterkte en een 40% hogere hardheid. Het is de hoge hard-heidsgraad die zijn uitstekende loopeigen-schappen in (rubberen) lagers verleent.
Dit watergesmeerde schroefassysteem is op verzoek gemakkelijk te voorzien van een extra rubber-lager in de koker, zodat ook een schroefas met grotere lengte en/of een hoger astoerental toegepast kan worden.
WATERSMERING
De toevoer van water voor smering van dit schroefassysteem kan op twee manieren geschieden:
1. Door middel van een aan te brengen waterschep G 3/8, met kogelkraan, slangpilaar, slang en slangklemmen.
2. Door een beetje buitenboordkoelwater van de hoofdmotor af te takken. |