|
GASTENBOEK |
|
|
Roei met de riemen
die je hebt
en maak gebruik
van het gastenboek.
|
|
|
Thank you for stopping by my site. Leave your mark. |
|
Naam: |
Daniel Scharmga |
Plaats: |
Terneuzen |
Land: |
NL |
Datum: |
Sun Aug 30 15:54:57 2015 |
Schreef: |
Beste, ik ben van zins een eurosloep te gaan bouwen, uw uitleg over het platenpakket en het totaal, zeer helder. |
|
Naam: |
Frank de Wispelaere |
Plaats: |
Almere |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Apr 3 12:07:49 2015 |
Schreef: |
Hallo Roboot.
Ik heb je project gelezen, mooi werk en netjes gedaan.
Ik heb zelf twee casco's gedaan, een van 10 m en daarna 12 m Funcraft. Deze was ik gestart in 2005. Inmiddels vaar ik er al 10 jaar mee.
Ik zou graag weer een project willen beginnen voor een schip van 14 m
aleen de tijd voor verkoop is slecht dus ik hou het schip wat ik nu heb en breng veranderingen aan.
Veel vaarplezier met je schip. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Dec 26 15:06:13 2014 |
Schreef: |
De boot is inmiddels klaar en is op 3 juni 2014 gedoopt en te water gelaten. Het schip ligt vanaf het begin mooi in balans, stabiel en zeker zo belangrijk "het lekte niet". Tijdens de proefvaart liep de motor heet. Bij controle bleek dat één van de twee thermostaten niet goed werkte. Na vervanging was het probleem verholpen. Ik ben sinds dat moment niet meer van de boot af geweest en geniet er met volle teugen van. Voor het bijwerken van de website heb ik mezelf nog geen tijd gegund, maar dat komt tezijnertijd.
|
|
Naam: |
Fred Kreek |
Plaats: |
Blaricum |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Nov 18 15:06:48 2014 |
Schreef: |
Leuk om te lezen, maar wanneer is de boot nu klaar. Er lijkt al heel lang niets meer te gebeuren. |
|
Naam: |
Frans Lange |
Plaats: |
Nijmegen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Oct 21 11:34:59 2013 |
Schreef: |
Hallo, allereerst mijn complimenten voor de bouw van het schip en van deze site!
Ik heb met veel interesse deze site bekeken. Met betrekking tot het isoleren heb ik een vraag aan u;
Ik begrijp dat u direct op het staal een vocht werende aluminium deken heeft geplaatst. En daarop 6 cm steenwol.
Mijn vraag aan u is, welke materialen heeft u precies gebruikt? En hoe heeft u deze bevestigd?
Zelf wil ik een omgebouwde westlander geschikt gaan maken voor bewoning.
Met vriendelijke groet, Frans |
|
Naam: |
Raymond Bijlsma |
Plaats: |
Mijdrecht |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Aug 15 16:53:02 2012 |
Schreef: |
Hallo VRM Marine.
Allereerst mijn complimenten.
Zeker een heel mooi schip.
Zelf ben ik ook in het bezit van een Vripack schip.
Dan een Doggersbank 12 meter.
Mijn vraag alleen, waarom heb je gekozen om er een stalen railing op te zetten en geen rvs?
Voor de rest is het echt een mooi schip en ben dan ook erg nieuwsgierig hoe het schip eruit ziet in zijn vaart.
Succes.
Groeten
Raymond |
|
Naam: |
Eric Van der Steen |
Plaats: |
Beerse |
Land: |
België |
Datum: |
Tue Jun 19 17:35:38 2012 |
Schreef: |
Beste,
prachtig werk, je mag er fier op zijn
Groeten, Eric |
|
Naam: |
Co |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Apr 29 11:21:48 2012 |
Schreef: |
Knap hoor, mooie Vripack, ik sta perplex. Ik zou hem graag een keer willen zien. Gr. Co. |
|
Naam: |
Wim |
Plaats: |
Urmond |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Apr 14 11:43:44 2011 |
Schreef: |
Dag.
Allereerst complimenten voor de prima & gedetailleerde site. Enkele posts hieronder zag ik dat je iemand met een polyester schip geadviseerd hebt voor het gebruik van een vlakkoeler i.p.v. buiskoeling. Ik zit nu zelf ook met een vraagstuk omtrent koeling voor in een polyester (ex-redding) sloep. Van welk materiaal worden de buizen normaal gemaakt, worden de buizen gecoat, en welk materiaal moet je zeker niet gebruiken voor de buizen? Wat zijn argumenten om geen buiskoeling te gebruiken? Is het inderdaad mogelijk een vlakkoeler in te bouwen in een polyester schip, en scheelt dit zoveel qua “vaarweerstand” t.o.v. buizen?
Alvast bedankt voor je antwoordt.
Vriendelijke groet,
Wim.
|
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Apr 12 13:37:23 2011 |
Schreef: |
Hallo VRM Marine. Uiteraard herken je passages van Vetus en Dintra. Ik gebruik ook spullen van beide en... zoals ik in het voorwoordje schreef: heb ik mijn bevindingen samen met de informatie die ik daarbij tegen kwam gebundeld. Wat betreft die ventilator? Die heb ik bij het plaatsen van de motor verwijderd, maar wel bewaard. Ik wil later proefondervindelijk weten wat het resultaat is in de machinekamer als de motor draait met of zonder de ventilator. |
|
Naam: |
vrm marine |
Plaats: |
Brielle |
Land: |
nl |
Datum: |
Sun Apr 10 21:40:27 2011 |
Schreef: |
Heb eens even op je site zitten neuzen , netjes werk!!, ook netjes doordacht! (ik herkende passages van dintra en vetus in je verhaal!,) gaat een degelijk en mooi scheepje worden ,(vooral je machine kamer) echter nog een vraag , waarom zit de ventilator nog op je waterpomp pouly?? |
|
Naam: |
Rick |
Plaats: |
Heenvliet |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Oct 25 20:42:02 2010 |
Schreef: |
Het is dan zover, het vlak de spanten en schotten geplaatst, de boel uitgelijnd wat al een klus opzig is, maar het resultaat is er wel naar.
Morgen een "rustdag"
Grt Rick |
|
Naam: |
Rick |
Plaats: |
Heenvliet |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Oct 2 05:28:14 2010 |
Schreef: |
Ik ben recent begonnen, aan een eurship classic kotter van 11.00 mtr.
Een hele uitdaging,maar met wat handige tips gevonden op jou website, moet het haast wel lukken.
Grt
Rick. |
|
Naam: |
Rene |
Plaats: |
Willemstad |
Land: |
Antillen |
Datum: |
Mon Jul 5 02:52:55 2010 |
Schreef: |
Geweldige site, complimenten voor de bouwwijze en de "instructies". |
|
Naam: |
Giel Klaver |
Plaats: |
Buren (Gld) |
Land: |
NL |
Datum: |
Thu May 6 10:40:15 2010 |
Schreef: |
Goedemorgen. Inmiddels zal er volop met uw schip gevaren worden. Mijn project was een nieuwe sloep (gekocht in Rusland) overnaads koper geklonken 7.60 meter. Mijn vader en grootvader hadden in Amsterdam een kleine jachtwerf helaas was door leeftijd van mijn vader zelf bouwen niet meer mogelijk. Wel afbouwen ook een Fins huis enz.enz. En nu het aardige in uw uitleg: "het gebruik van een flesjes waterpas", zoals u dat zegt zeer "nauwkeurig" probeer een laser maar eens achter een spant af te lezen. Goede vaart en veel plezier, groet Giel Klaver.
|
|
Naam: |
Jan Mensink |
Plaats: |
Nijmegen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Dec 20 13:54:35 2009 |
Schreef: |
Complimenten voor de fraaie website!
Ik ben dan wel een zeiler en zeker geen motorboot enthousiast maar ik vond hier wel duidelijke informatie over hydraulische besturing.
Ik heb storing aan mijn installatie en de gevonden info helpt me verder om het probleem verder te onderzoeken. |
|
Naam: |
Willem Jansen |
Plaats: |
Vriezenveen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Oct 30 23:42:41 2009 |
Schreef: |
Hallo allemaal. Nu weet ik waarom ik recent heb besloten om niet aan een casco te beginnen!
Je moet gouden handen hebben en engelen geduld!
Nogmaals complimenten voor de perfecte site! |
|
Naam: |
Jeffrey |
Plaats: |
Hoogerheide |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Oct 24 14:39:24 2009 |
Schreef: |
Hallo,schitterende website ik volg het met plezier ben zelf bezig met een stalen motorboot van 10.5 meter, voor wanneer staat de proefvaart gepland?
Veel succes. |
|
Naam: |
Henk Koetsier |
Plaats: |
Heemstede |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Sep 15 10:18:54 2009 |
Schreef: |
Dag R., gisteren sprak ik je broertje Bap. Vertelde mij van je boot.
Ik heb zelf niks met boten bouwen, maar als ik vaar vind ik het heerlijk. Zet 'm op het zeegat uit. |
|
Naam: |
Patrick |
Plaats: |
Amersfoort |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Sep 10 17:47:21 2009 |
Schreef: |
Zelf lasser en bouw o.a. r.v.s. railingen e.d. voor particulieren,heb met veel genoegen de bouw gevolgd op de site.
Ziet er goed uit! Ook technisch goed uitgelegd, mijn complimenten!
M.v.g. Patrick (www.lasklus.nl). |
|
Naam: |
Henjo Zwering |
Plaats: |
Sneek |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Sep 4 00:59:01 2009 |
Schreef: |
Heb een DAF 615 in mijn kotter Skadi die op dit moment gereviseerd wordt bij diesel sevice Emmeloord. maar vind het leuk om er een handleiding bij te hebben, dat maakt het net effe wat leuker en interessant. Heb ik toch een manual bij een oude nieuwe DAF 615. Groet Henjo MS Skadi Sneek. |
|
Naam: |
Pieter |
Plaats: |
Laren |
Land: |
Holland |
Datum: |
Sat Aug 29 15:04:58 2009 |
Schreef: |
Schitterende site en erg leerzaam.
Mooie boot trouwens.
Maar,! wordt de kiel niet gevuld met zand, beton of
andere zaken?
Groet,
Pieter |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Aug 2 20:00:00 2009 |
Schreef: |
Dag G. Spijker. Je hebt een sloep, dus waarschijnlijk is deze stuurpomp de enige en tevens het hoogste punt van de hydraulische installatie. Op de stuurpomp zit een vuldop met daarin een klein gaatje. Dit gaatje dient om overdruk te voorkomen, maar daar kan ook overtollig vloeistof door weglopen.
Omdat de vloeistof helder transparant is kan je niet goed zien waar het vandaan komt. Door met een vinger te controleren of het boven de as al nat is weet je gelijk of de vloeistof inderdaad via het dopje naar buiten komt.
Het loopt dan langzaam langs de behuizing waardoor het lijkt alsof de pomp bij de as of bij de naad lekt. Zo ja, schroef het dopje open en zuig met een (schoon) slangetje een weinig vloeistof uit de pomp. Blijft het daarna nog niet droog boven de as, herhaal de handeling dan nog een keer. Is het probleem daar niet mee opgelost, dan is waarschijnlijk de keerring op de as versleten. Laat hier bij een scheepswerf in de buurt naar kijken. Zij weten precies wat te doen. |
|
Naam: |
G Spijker |
Plaats: |
Vreeland |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Aug 1 21:53:43 2009 |
Schreef: |
Beste Roboot,
Wij hebben een sloep met de Vetus hydr. stuurinrichting. Nu lekt de kolom net achter het stuur op de naad vermoedelijk. Kan je mij vertellen hoe dit op te lossen is? Of wat de oorzaak kan zijn.
Alvast bedankt |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon May 8 14:55:27 2009 |
Schreef: |
Erik, mooi dat het gelukt is. Probeer voor onderdelen van DAF eens bij www.zwartijmuiden.nl |
|
Naam: |
Erik |
Plaats: |
De Rijp |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu May 7 22:34:29 2009 |
Schreef: |
Ik heb je vorig jaar al eens gemaild, betreffende buiten koeling van m'n 575. Jij adviseerde mij een vlakkoeling, i.p.v. buizen, en zo geschiede. Het is perfect gegaan ondanks het polyester huidje.
Maar nu ben ik op zoek naar een pakking set voor de 575, inlaat, uitlaat, holset turbo pakkingen... weet jij een adresje,,, DAF Nederland laat het afweten... alvast dank. |
|
Naam: |
J.B. de Jong |
Plaats: |
's-Gravendeel |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Apr 29 09:04:58 2009 |
Schreef: |
Alles is goed gegaan,download voor DAF 575 etc. Mijn complimenten voor de snelle actie. Mooie site, succes |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Dec 4 12:43:57 2008 |
Schreef: |
Beste H. J. Freij. Uitleg, schema's en berekeningen voor een hydraulische stuurinrichting zijn hier te zien en te lezen. |
|
Naam: |
H. J. Freij |
Plaats: |
Deventer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Dec 4 09:49:57 2008 |
Schreef: |
Hydraulische stuurinrichting voor een zeeschouw van 10 mtr op welke manier kan dit? |
|
Naam: |
John Wolters |
Plaats: |
Rotterdam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Nov 14 13:40:30 2008 |
Schreef: |
Mooie site. Ik ben zelf 5 jaar geleden begonnen met het afbouwen van een casco 1150 ak . Deze is nu klaar en zijn
er ook al 5 jaar mee op vakantie gegaan.
Misschien belangrijk met de verdere afbouw van deze boot rekenening te houden dat het gewicht geen 11,5 ton maar al gauw 16 ton bedraagt.
Houdt in dat de waterlijn hoger gehouden moet worden. Zwemplateau is wat aan de lage kant.
De stuur-eigenschapen zijn aan de slechte kant en vaart moeilijk rechtdoor. Het is mij ook nog niet duidelijk hoe ik dat oplos.
Verder prima boot. Sterkte met de afbouw.
|
|
Naam: |
Paul |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Sep 29 22:16:49 2008 |
Schreef: |
Hi Reijer!
Wat mij betreft DIESEL erin en varen! Maar wanneer gaat de "roboot" het ruime sop kiezen?
Ik wil zeker nog een keer de boot bekijken. Succes en groeten, Paul G. |
|
Naam: |
C Veenendaal |
Plaats: |
Ede |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Sep 22 16:01:46 2008 |
Schreef: |
Mooie site. Ik ben zelf een Vripackkotter 1065 aan het bouwen vandaar de interesse in de site. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Aug 22 23:17:32 2008 |
Schreef: |
Beste Ko. Ik heb de generator op het reddingsplateau geplaatst om ruimte te besparen in de machinekamer. Dit is tevens de plaats waar de walstroom-aansluiting zit. Dit scheelt weer in het aanleggen van een extra elektra leiding. Met een gasbun is bij het ontwerp van het schip al rekening gehouden en is geplaatst in het gangboord. Deze gasbun biedt ruimte aan twee gasflessen. Zie ook de foto bij Dek en opbouw. |
|
Naam: |
Ko Dieleman |
Plaats: |
Kloosterzande |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Aug 22 22:16:36 2008 |
Schreef: |
Hoi,
Kwam per toeval op de site, bij het zoeken naar hydraulische stuurinrichting. We zijn zelf ook een schip aan het (ver)bouwen, met een DAF 575. Je doet het prachtig, vraag me alleen af waarom je ervoor gekozen hebt om je generatortje als het ware buitenboord te plaatsen. Op die plaats zou ik persoonlijk eerder een gasbun maken. Wij varen op de Westerschelde en de Noordzee, mischien dat ik daarom deze vraag stel. Prachtige site, met veel info. Ik blijf hem volgen.
Ko |
|
Naam: |
Watersport4all |
Plaats: |
Groningen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Apr 24 17:36:10 2008 |
Schreef: |
Hallo,
Leuke website hoor. Veel te zien en te lezen, toppie zo! Mvr. gr., Team www.watersport4all.nl |
|
Naam: |
Hans |
Plaats: |
Kampen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Feb 19 17:15:10 2008 |
Schreef: |
Mooi gedaan. Heb hem 12 jaar geleden ook zelf gebouwd bouwnummer 1. PS vergeet die 11,5 ton, die van mij weegt er 16,5 succes. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Feb 18 20:09:44 2008 |
Schreef: |
Erik, aan een berekening van een kielkoeling kan ik je helaas niet helpen. Maar is een vlakkoeler niet een mooiere oplossing? Ik heb een vlakkoeler van het type 140-120 geplaatst. De afmetingen zijn als volgt: 71 cm (totale lengte), 59 cm (lengte beunbak zonder flenzen), 17 cm (breedte beunbak), 20,5 cm (hoogte beunbak). Er zitten meerdere condensorbuizen in, welke samen een koeloppervlakte geven van ruim 1 vierkante meter en bovendien kan je gewoon de originele waterpomp blijven gebruiken. Lees hierover meer op www.bloklandnonferro.nl |
|
Naam: |
Erik |
Plaats: |
De Rijp |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Feb 4 20:44:28 2008 |
Schreef: |
Hele mooie site! Ik heb zelf een genieboot met een DAF 575 met turbo, hij maakt alleen erg veel lawaai door de radiateur met van. Ik wil dit gesloten houden, maar dan met buizen onder de polyester boot door. Er is mij vertelt 1,5 dm2 per pk, komt neer op 15 meter buis rond 40mm. Klopt dit? En kan ik met de orginele waterpomp volstaan?
Alvast bedankt,
mvg.
Erik Konst. |
|
Naam: |
Richard |
Plaats: |
Alkmaar |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Nov 4 20:03:48 2007 |
Schreef: |
Mijn complimenten, je moet wel gouden handjes hebben! Prachtig resultaat. Goed dat je met anderen je ervaringen, via internet, deelt. |
|
Naam: |
Theo Böing |
Plaats: |
Wognum |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Nov 4 12:07:51 2007 |
Schreef: |
Hoi Reijer, ik heb de manuals gedownload en hoop dat dat gelukt is. Verder vandaag geen tijd, maar morgen checken of het er in staat.
Het lijkt me goed om eens in jouw machinekamer te
spieken. Groet Theo Böing. |
|
Naam: |
Hans Verheijen |
Plaats: |
Helden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Oct 27 18:50:22 2007 |
Schreef: |
Bij toeval op deze site terechtgekomen. Ziet er mooi en duidelijk uit. Zelf heb ik eenzelfde schip laten bouwen.Technisch zelf verder afgebouwd en geschilderd en vervolgens in België laten aftimmeren. Heb er nu 3 seizoenen mee gevaren en heeft haar zeedoop inmiddels al gehad. Ben heel tevreden met dit schip. Met volle tanks weegt het ongeveer 18 ton en is een boegschroef geen overbodige luxe. Wat ik op een van de foto's zie is dat u de warerlijn te laag heeft aangebracht. Bij aangehouden Constructie waterlijn (CWL) van Vripack ligt het schip met de lak in het water. Met mij hebben veel eigenaren dit probleem gehad. Ophogen van de waterlijn is het enige middel. Verder heb ik het roer omgebouwd naar een visstaartroer met boven en onderplaten wat mij heel goed bevalt. Bij vooruit varen op rechte koers blijft ze mooi op koers. Bij achteruit varen heb ik wel last van het wieleffect van de schroef, maar dat corrigeer ik met de boegschroef.
Veel succes bij de verdere afbouw en t.z.t. behouden vaart. |
|
Naam: |
Hans Post |
Plaats: |
Deventer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Oct 26 21:11:23 2007 |
Schreef: |
Ik ben bij toeval op uw site terechtgekomen, ik zocht een omrekentabel en vond hem hier.
En laat ik nu zelf uit een watersportersfamilie komen, die ook het een en ander gebouwd heeft.
Ik weet dus wat het bouwen van schip inhoudt.
Bewondering voor uw project! Zelf ben ik ook met een project bezig: het opknappen van een motorfiets.
Wens u een behouden vaart! |
|
Naam: |
Jan Schop |
Plaats: |
Hendrik Ido Ambacht |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Jul 8 09:15:50 2007 |
Schreef: |
Zit hier met Zeegert in Turkije naar je boot te kijken. Mooie boot. Kom je misschien nog wel tegen op de nederlandse wateren. Groet uit Turkije. |
|
Naam: |
Jos Wijnands |
Plaats: |
Geulle |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Jun 21 20:01:06 2007 |
Schreef: |
Hallo Reijer. Meteen nadat je dinsdag was vertrokken (uit Limburg) heb ik je website bezocht. RESPECT, geweldige, overzichtelijke, complete en avondvullende site. Complimenten. Het schip ziet er ook super uit. Het moet een goed gevoel zijn als zoiets uit je handen komt. Veel succes met de afbouw. Groeten Jos Wijnands. P.S. Heb de site gelijk bij de favorieten geplaatst en zal ze regelmatig gaan bezoeken. |
|
Naam: |
Edwin P. Vijsma |
Plaats: |
Velserbroek |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon May 14 20:17:43 2007 |
Schreef: |
Hallo Reijer. Toevallig kwam ik op jouw interessante site terecht, toen ik voor een verwacht schip het vermogen van kW in PK's wilde omrekenen! Wat een mooi verhaal en gelikte website. Ik vind alles leuk verteld en zeer gedetailleerd uitgelegd. Heb net alles in één ruk uitgelezen! Succes met het vervolg! Groeten van Edwin! |
|
Naam: |
Max Weber |
Plaats: |
Winterthur |
Land: |
Switzerland |
Datum: |
Tue May 1 18:46:40 2007 |
Schreef: |
Hallo mr. Oosterhoff
thanks a lot for your quickli service.
all is OK. yours sincerely
Max Weber |
|
Naam: |
E. Oosterhof |
Plaats: |
Groningen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Jan 16 23:52:44 2007 |
Schreef: |
Hallo,
leuke en interessante site.
Mijn achternaam is ook Oosterhof alleen dan met één f.
Ik heb samen met mijn vader ook een vripack kotter gebouwd alleen dan de 965 AK.
Die ligt nu in het water.
Hij vaart ook al.
Alleen het interieur moet nog verder afgetimmerd worden.
Ik ben inmiddels ook begonnen met een schaalmodel van onze kotter (kadootje voor mijn vader).
Veel succes met uw schip. Ziet er goed uit!
Groetjes Elroy Oosterhof. |
|
Naam: |
Johan de Boer |
Plaats: |
Almelo |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Nov 19 17:55:53 2006 |
Schreef: |
Hallo Reijer. Het werkplaatsmanual is dus heel goed over gekomen. Omdat het een kado is voor mijn vaders verjaardag, heb ik er een mooi exemplaar van laten drukken. Door een foutje van de drukker is het op het beste papier gekomen terwijl de afspraak was een normale copy. Dus al met al een schitterend boek geworden. Groeten Johan. |
|
Naam: |
Bas de Leeuw |
Plaats: |
Veldhoven |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Oct 14 11:31:33 2006 |
Schreef: |
Mooie site. Goed opgebouwd en voorzien van duidelijke, goed belichte foto's. Ik kom zeker nog wel een keer kijken om ideeën op te doen, of om te kijken hoe bij jullie de bouw vordert. |
|
Naam: |
Lobootje |
Plaats: |
Woerden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Sep 30 18:32:13 2006 |
Schreef: |
Klasse. Heeft u weinig aan maar ik wil het gewoon even kwijt. Het schip is al mooi, maar de manier waarop u het beleeft en omschrijft is nog mooier. Ben benieuwd naar uw opleidingen. Erg veelzijdig en creatief.
Hoop u volgend jaar tegen te komen en dan tegen mijn kinderen te zeggen:"Kijk, helemaal zelf gemaakt. Gaan wij dat ook doen?". Stukje kleiner vanwege de centen. Nou ja, dromen is leven. Bedankt. |
|
Naam: |
Ronny van Opdenbosch |
Plaats: |
Haaltert |
Land: |
België |
Datum: |
Sun Aug 20 21:22:55 2006 |
Schreef: |
Beste, alvast bedankt om deze waardevolle informatie hier beschikbaar te stellen. Ben samen met een kennis momenteel een Bruce Roberts boot aan het afbouwen. Als twee leken op het gebied van botenbouw is deze informatie welkom, zeker omdat ik in de toekomst van plan ben zelf een boot aan te schaffen en te renoveren. Nogmaals dank en veel succes verder gewenst, groetjes. |
|
Naam: |
Franco |
Plaats: |
Vreeland |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Aug 10 11:25:29 2006 |
Schreef: |
Ik ben per toeval op uw site terecht gekomen en het zag er goed uit de site zodat ik eens even ben gaan lezen.
Petje af hoor buiten je site ziet je boot er geweldig uit. Heb zelf niets met boten.
Maar knap hoor, succes met het varen. |
|
Naam: |
Luc Nauwelaerts |
Plaats: |
Heist-op-den-Berg |
Land: |
Belgie |
Datum: |
Sun Jul 30 23:20:40 2006 |
Schreef: |
Knap schip!
Ik heb een vraagje.
Ik heb gehoord van een Engelse zelfbouwer van een stalen jacht (16 meter) dat je een nieuw zelfbouw schip toch moet laten CE-keuren, want dat je anders geen verzekering vindt die het wil verzekeren.
CE-keuren kost veel en is moeilijk.
Ik weet nu niet of die man het heeft over wettelijke aansprakelijkheid of omniumverzekering, of zou dat geen rol spelen?
Wat weet U over dit onderwerp???
Dank U bij voorbaat. |
|
Naam: |
Fred van den Berk |
Plaats: |
Den Haag |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Jun 21 14:26:14 2006 |
Schreef: |
Onvoorstelbaar knap. Beetje veel jaloers eigenlijk, maar met twee linkervoeten kom ik niet ver. Heb zelf een Heckkruiser en het kost me al twee maanden om een nieuwe stuurinrichting te bouwen. Zou ik aan dit project beginnen dan wordt het niet eerder dan 2030 eer hij klaar zou zijn.
Veel succes verder en hopenlijk komen we elkaar ooit eens tegen, zou het geweldig vinden eens het eindresultaat te bekijken.
Groeten Fred |
|
Naam: |
Wiep Janssen |
Plaats: |
Didam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Mar 23 20:36:44 2006 |
Schreef: |
Het downloaden van de werkplaatsmanuals is perfect verlopen. Alles is binnen. Zeer originele manier van het beschikbaar stellen van deze documenten, mijn compliment. Ook v.w.b. de site overigens! |
|
Naam: |
Oosterhoff |
Plaats: |
De Meern |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Jan 20 20:37:03 2006 |
Schreef: |
Beste oom,
met bewondering naar de boot gekeken. Begint echt al wat te worden! Mijn vader, Piet heeft altijd gezegd dat we een keer moesten komen kijken! Wellicht komen we elkaar een keer op het water tegen. Ben je je vaargebied al een beetje op kaart aan het verkennen? Wij komen graag op het wad of zijn zelfs een keer naar Jersey gezeild. Wij hebben vandaag net onze nieuwe volvo 3 bladsklapschroef binnen gekregen voor onze nieuwe zeilboot. Ja, Rob zou ook graag zelf bouwen maar wij hebben niet zo veel vrije tijd en zetten liever niet, zoals we wel horen uit ervaring van andere zelfbouwers, onze relatie op het spel!
Na jaren lang hout varen we nu plastic, is hopelijk toch minder onderhoud want ja, je weet het wel; koop een boot, werk je ..... Dat wensen we jou niet toe, doe rustig aan met het afbouwen en kijk uit naar het stille genieten op het water!
Veel groeten van Alice en Trudy, die is bij ons op bezoek en was erg benieuwd naar Roboot! |
|
Naam: |
Richard van den Berg |
Plaats: |
Rustenburg |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Nov 29 16:48:38 2005 |
Schreef: |
Dat er malloten zijn die grotere boten bouwen.!? Een 8,8 meter sloep vindt ik al mans zat, geeft wel inspiratie! Ben het met je eens dat een kostenoverzicht erg relatief is. Voor mezelf houd ik het bij en zie het verschil tussen zoiets simpels als een doosje afbraamschijven in een jaar tijd. Ben nog steeds heel blij dat het contract getekend was voordat de staalprijs omhoog vloog. Werk ze en succes verder! Oh ja, hier is mijn knutselwerk te zien: http://web.inter.nl.net/users/schnecke/catharina Hanzesloep Catharina. |
|
Naam: |
Albert Reuvekamp |
Plaats: |
Meppel |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Oct 26 10:38:53 2005 |
Schreef: |
Het geheel ziet er prachtig uit. Ik wens je in 2007 een hele goede maidentrip.
Ik ben al blij dat ik mijn "plastic" Albin 25 kan onderhouden.
Heel veel succes verder met de bouw.
Een kijkje in mijn boot: http://home.wanadoo.nl/albertr
Albert Reuvekamp |
|
Naam: |
Henk en Fabienne |
Plaats: |
Terneuzen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Oct 14 12:42:26 2005 |
Schreef: |
Hallo. Heb je verhaal op marktplaats gevonden en gelezen. Mooie site, heel technisch. We zullen zeker tips kunnen gebruiken. Wij zijn zelf ook aan het bouwen. Wel een zeilschip. Heb ook een homepage gemaakt. Misschien leuk om eens te lezen http://home.hetnet.nl/~umiak/index.html
Veel leesplezier en tot later. Fabienne. |
|
Naam: |
Helmut Schertz |
Plaats: |
Berlin |
Land: |
Germany |
Datum: |
Wed Sep 28 00:08:31 2005 |
Schreef: |
Thanks for the really complete manual for the DAF 575. Everything worked perfectly fine. Best wishes from Berlin. H. Schertz. |
|
Naam: |
Joop Verboom |
Plaats: |
Schiedam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Sep 26 14:03:09 2005 |
Schreef: |
Dag Reijer, geweldig om mijn verhaal te lezen! Ik heb namelijk 5 jaar geleden hetzelfde vaartuig gebouwd onder vergelijkbare condities. (bouwnummer 11 van Vripack). Leuk om te ervaren dat er toch nog meer idioten zijn die deze uitdaging aangaan. Te meer daar je met minimaal gereedschap een superprestatie levert. En denk erom... als het vaartuig straks gereed is heb je een héél bezit. Gefeliciteerd! Tip... Vripack geeft standaard een te gunstige theoretische waterlijn aan. Minimaal 10 cm hoger gaan zitten! 't Ziet er wel een beetje raar uit bij het plateau maar geloof me, het is geen gezicht als je anti-fouling 10 cm onder de W-lijn eindigt. (Voor de nieuwsgierigen onder je lezers; als je geen mogelijkheden hebt om wat te ritselen en alles nieuw moet aanschaffen komt dit schip op ± € 125.000,-.). Natuurlijk zitten er grote verschillen in het niveau van de technische en interieur inrichting. Reijer, succes met het vervolg! |
|
Naam: |
Paul Gouwenberg |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Sep 18 20:28:32 2005 |
Schreef: |
Hi Reijer!
Ik hou het een beetje in de gaten, maar voor dat je uitvaart wil ik zeker nog wel een keertje kijken (als hij nog op het droge staat).
Groeten Paul. |
|
Naam: |
Aart Vermeij |
Plaats: |
Hardinxveld |
Land: |
Holland |
Datum: |
Wed Sep 14 11:30:54 2005 |
Schreef: |
Allereerst de complimenten voor uw schip, ziet er goed uit! Wij zijn een firma die op het gebied van voorstuwings producten u een scala aan mogelijkheden te bieden hebben. Voor informatie kijkt u eens op www.amartech.nl of vraag ons gratis "Technisch Handboek Voorstuwing" met veel tips voor de zelfbouwer.
M.vr.gr. Aart Vermeij. |
|
Naam: |
Lorenzo |
Plaats: |
Amsterdam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Sep 7 15:08:48 2005 |
Schreef: |
Hoi oom Reijer.
Ik kom binnenkort langs om te kijken. Groetjes Lorenzo. |
|
Naam: |
Ivo |
Plaats: |
Amsterdam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Jul 27 16:06:13 2005 |
Schreef: |
De machinekamer ziet er weer strak uit! Ik hoop dat ik terug ben van vakantie als je de motor gaat plaatsen, maar zo te zien ga je erg hard op het moment. Groeten Ivo. |
|
Naam: |
Bap |
Plaats: |
Zaandam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Jun 28 11:58:53 2005 |
Schreef: |
Hallo Reijer. Je kunt zo beginnen denk ik als professionele webdesigner. Mooi en leerzaam saitje. De grafische opleiding is onmiskenbaar. Dat je na zo'n opleiding ook motorkotters tot leven kan brengen vind ik razend knap. Kom gauw es ff kijken. Veel succes en groeten van ons. Bap Ensemar. |
|
Naam: |
Cor van der Keijl |
Plaats: |
Leiden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Jun 19 20:29:50 2005 |
Schreef: |
Leuke site. Ik zal de bouw zeker blijven volgen.
Ben benieuwd naar het uitlaatsysteem voor de DAF 615 diesel. Ikzelf heb 2 x DAF 615 met een droge uitlaat.
Het lawaai wat dit maakt valt me erg tegen.
Succes met verder met de bouw!
Groeten,
Cor van der Keijl. |
|
Naam: |
Simon Goudberg |
Plaats: |
Emmen |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Jun 7 23:03:43 2005 |
Schreef: |
Mijn complimenten, uitleg, opzet (en foto's) als een goede Tom Clancy direct uitgelezen, wordt dus vervolgd. Groeten Simon. |
|
Naam: |
P. Dalstra |
Plaats: |
Drachten |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon May 9 22:19:23 2005 |
Schreef: |
Ik blijf je volgen.
Succes.
Vriendelijke groet, P. Dalstra. |
|
Naam: |
Sander Oosterhoff |
Plaats: |
Purmerend |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Apr 19 21:32:00 2005 |
Schreef: |
Hoi oom Reijer, ik maar denken dat u een bootje aan het bouwen bent. Nooit gedacht dat het zoiets moois zou zijn. Ziet er perfect uit de boot en de site.
Groetjes uit Purmerend |
|
Naam: |
C. J. T. Rutgers |
Plaats: |
Zoetermeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Apr 9 17:44:36 2005 |
Schreef: |
Als eerste een compliment voor het zelf bouwen. Ziet er op de foto's erg strak uit. Ook de technische details zijn erg leerzaam, ik hoop er zeker wat de motor betreft mijn voordeel mee te doen. Ik zelf laat op dit moment een spiegelkotter bouwen bij Emmaly in Den Haag. Het wordt een technisch vaarklaar casco van 14.00 X 4.20. Ik ga wel zelf het schip intimmeren. Dit is mijn 2e keer dat ik dit doe. Ik heb al een Valkkruiser van 13.50 m ingetimmerd. Van DKS heb ik een prefab intimmering gekocht en zelf ingetimmerd. Het resultaat was erg mooi. Ik ga nu het schip ook weer met een prefab pakket van DKS intimmeren, inplaats van teak gebruik ik nu licht eiken. Ik hoop dat ons schip in 2007 klaar is.
Met vriendelijke groeten, Cees Rutgers. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Apr 2 01:20:10 2005 |
Schreef: |
Dag Meindert. Het schroefassysteem is watergesmeerd en wordt geleverd door Vetus, lees meer over dit systeem op deze website. |
|
Naam: |
M.Kramer |
Plaats: |
Leerdam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Apr 2 00:43:55 2005 |
Schreef: |
Een geweldig schip. Petje af hoor.
Is de schroefasinstallatie van "Exalto"?
Groeten Meindert. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Apr 1 23:18:11 2005 |
Schreef: |
Beste Albert, bedankt voor het compliment. Er wordt wel meer naar een kostenplaatje gevraagd, maar dat heeft door de snelle prijswijzigingen van de laatste jaren weinig zin. Mijn ervaring is dat de kosten op max. 1/3 deel komen van de prijs van een nieuw "werf-gebouwd" schip, afhankelijk van de luxe die je aan boord wenst.
Wat betreft de DAF 615-M het volgende. De dieselmotor is de basis (het hart) voor vele toepassingen zoals de aandrijving van vrachtwagens, hijskranen, bulldozers, graafmachines, generatoren, schepen, enz.. De toevoeging van de "M" betekent Marine-uitvoering. In de machinekamer van een schip ontbreekt het aan rijwind om de motor te koelen. De radiator is daarom vervangen door koelsystemen met behulp van het buitenwater. Deze koeltechniek wordt in het werkplaatsmanual behandeld. De motor zelf is verder identiek aan alle andere DAF's 615.. |
|
Naam: |
Albert Nijenhuis |
Plaats: |
Eerbeek |
Land: |
Holland |
Datum: |
Thu Mar 31 20:57:58 2005 |
Schreef: |
Ik vind het heel knap dat je eigen boot zelf in elkaar last. Had je ook enige kennis van materiaal. Ik neem mijn petje voor je af heel knap. Het zou mooi zijn indien je ook een kostenplaatje hieraan koppelt.
Een andere vraag gaat over het werkplaatsmanual van de diesel is deze van de DT 615-M dat is mijn eigenlijke vraag.
Veel vaarplezier alvast toegewenst.
Albert |
|
Naam: |
Marc Oosterhoff |
Plaats: |
Leimuiden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Mar 31 16:25:19 2005 |
Schreef: |
Zeg Oom Reijer,
hoever staat het met die schuit?
Groeten,
Marc & Jan |
|
Naam: |
Ruud MIjnen |
Plaats: |
Dinxperlo |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Mar 4 18:00:33 2005 |
Schreef: |
Prachtig. |
|
Naam: |
Alois |
Plaats: |
Lommel |
Land: |
Belgie |
Datum: |
Fri Mar 4 17:46:04 2005 |
Schreef: |
Knap werk, al enkele honderden uren aan gewerkt veronderstel ik? Ik ben zelf ook bezig met het bouwen van een stalen motorkruiser (12.00 m x 4.00 m). Ik ben begonnen in okt. 2002. Casco is nu op plaatsen van roer en schroefas klaar. Ik heb er tot op vandaag 1460 uur aan gewerkt. |
|
Naam: |
Willem de Jong |
Plaats: |
Doorn |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Feb 19 23:54:00 2005 |
Schreef: |
Hallo, ik vind het een indrukwekkende onderneming en een mooie boot.
Zal met veel belangstelling de rest van uw project volgen.
Veel succes, Willem. |
|
Naam: |
Jeroen |
Plaats: |
Apeldoorn |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Feb 14 19:58:34 2005 |
Schreef: |
Hele mooie site, een document voor iedereen die zelf een schip wil gaan bouwen denk ik. Ik ben er zelf ook een aan het afbouwen. Een Almarine AL 1700 FB, dat is een dubbeldeks 17 meterjacht. Houd ook een website bij, misschien wel leuk om eens te kijken. www.planet.nl/~modstoom.
Veel succes verder, groeten Jeroen |
|
Naam: |
Paul |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Jan 31 18:52:25 2005 |
Schreef: |
Ziet er mooi uit Reijer! Groetjes Paul en Rosalyn. |
|
Naam: |
Ron Schonenberg |
Plaats: |
Leeuwarden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Jan 12 10:55:48 2005 |
Schreef: |
Petje af hoor, knap stukje werk en een goede keus
van het schip. Klassieke lijn met waaiersteven en flink wat ruimte.
Erg mooie site van je niet te vergeten, ik zal de werkzaamheden blijven volgen.
Goed idee van de DAF zo blijven de kosten nog te overzien neem ik aan.
Mijn vader en zijn zwager hebben in 1966 twee Klavervier vletten 9.20 opgebouwd vanuit 16 ton staal.
Deze varen nu nog en het zijn plaatjes nog steeds.
Groet Ron |
|
Naam: |
Joop v. d. Salm |
Plaats: |
Maasdijk (Westland) |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Jan 10 21:55:20 2005 |
Schreef: |
Hallo, ik vind het helemaal super als je bij het bouwen van een boot (wat heel veel werk is) ook nog zoveel werk maakt van de site.
Ik heb er met veel plezier naar gekeken.
Zelf hebben we eens een Kagenaar opgeknapt
dat was al een groot karwei.
Heel veel plezier en een goede vaart.
Mvg. Joop |
|
Naam: |
M. Pronk |
Plaats: |
Den Helder |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Jan 3 20:32:04 2005 |
Schreef: |
Leuk idee om het op internet te zetten. Zelf een Valkkruiser 11.90 vanaf casco tot geheel vaarklaar gedaan. Een hoop, maar wel heel leuk, werk succes en hou de zin erin! |
|
Naam: |
Marc Oosterhoff |
Plaats: |
Leimuiden |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Tue Dec 21 11:07:21 2004 |
Schreef: |
Hoi Oom Reijer, ziet er perfect uit die boot. De site is trouwens ook prima! Overzichtelijk en professioneel. Als we in de buurt zijn komen we ff langs. Groetjes Jan & Marc |
|
Naam: |
Ruud |
Plaats: |
Ede |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Dec 19 21:00:11 2004 |
Schreef: |
Goed opgezette website en een goed verhaal voor het bouwen van een schip. Het is toch een hele onderneming met vele hoofdbrekens. Wij hebben in 1998 een schip laten bouwen afgeleid van een Vripack 1350. We wilden enige aanpassingen. Is ook goed gelukt! Wordt veel mee gevaren, gemiddeld 400 uur per jaar en nog steeds met plezier.
Succes! en ik zal het volgen! |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Dec 19 19:40:40 2004 |
Schreef: |
Beste Luk. Lassen met elektroden? Ik zou het niet doen. Mig-Mag geeft een mooie, schone las (zonder slakken). Je moet wel zorgen dat de aan elkaar te lassen delen roestvrij zijn, dit in tegenstelling tot het lassen met "stokken". Hierdoor ben je zekerder dat de las ook dicht is. Je hebt met Mig-Mag ook minder last van trekken van het staal omdat de las minder heet wordt. Succes in de toekomst met de bouw van je eigen schip en ... het advies is: MIG-MAG! |
|
Naam: |
A.C. Bakker |
Plaats: |
H-I-Ambacht |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Dec 18 22:31:15 2004 |
Schreef: |
Mooie internet site en een prachtige boot. Wat ik mis en wel nieuwsgierig naar ben is een kostenoverzichtje. |
|
Naam: |
Luk Nauwelaerts |
Plaats: |
Heist-op-den-Berg |
Land: |
Belgie |
Datum: |
Mon Dec 13 13:36:27 2004 |
Schreef: |
Mooi schip! Hebt u aan het casco 3 jaar gewerkt?
Is een Mig-halfautomaat noodzakelijk? Kan men zo'n schip met beklede elektrode lassen (bvb met een invertertje of zo)?
Daar zou ik ooit ook aan willen beginnen, aan zo'n project! Enkel nog wat sparen! Ik wens u nog veel werkplezier!
De groeten en bij voorbaat dank, Luk. |
|
Naam: |
Ton |
Plaats: |
Zoetermeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Dec 8 23:05:11 2004 |
Schreef: |
Hallo Reijer
al surfende kwam ik je site tegen, ziet er evenals de Vripack schitterend uit.
Ik ben zelf iets minder rigoreus bezig.
2 jaar terug kocht ik via ebay een Blauwehand Trawler waar iemand al een paar jaar eerder aan begonnen was.
Gelukkig was het casco klaar, zaten de ramen er al in en stond hij in de epoxy.
De motor stond er nog naast, de schroefas alleen gehecht en iedere vorm van techniek ontbrak nog.
Ben er de eerste zomer als casco mee op vakantie geweest.
Inmiddels 2 winters aan gewerkt van sept-april en
2 zomers gevaren.
Ben nu denk ik de laatste winter aan het timmeren.
Kan je voor toekomstplannen de volgende site
aanbevelen www.my-noroc.com.
Succes gewenst, Ton. |
|
Naam: |
Zeegert |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Nov 17 16:10:15 2004 |
Schreef: |
Leuke site, ziet er fantastisch uit. Ben benieuwd wanneer we uitvaren om een hengeltje uit te gooien. Dan zorg ik voor de drank want jij bent de BOB. |
|
Naam: |
Thierry Oosterhoff |
Plaats: |
Delft |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Nov 12 17:34:31 2004 |
Schreef: |
Hallo oom! Leuke site! Ook groetjes van je broertje, Bap. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Oct 24 03:05:53 2004
|
Schreef: |
Henk en Gerrie, bedankt voor jullie aanbod en... wat is de naam van het schip?
Misschien kom ik jullie later..., tegen op 't water. In ieder geval: "Behouden Vaart".
|
|
Naam: |
Henk Langwerden |
Plaats: |
Zelhem |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Oct 23 11:25:38 2004 |
Schreef: |
Hallo Reijer, Gisteren belde een vriend van mij op en vertelde over jouw site en mailde mij het adres. Dat hij mij daarover belde is omdat we zelf 6 weken geleden een Vripack 11.50 AK gekocht hebben. Ons schip is teak afgetimmerd, geen stuurstand binnen alleen buiten en zeer mooi afgewerkt. Mocht je ideeën willen opdoen laat het dan even weten. Met vriendelijke groeten Henk en Gerrie |
|
Naam: |
René Verberne |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Fri Oct 22 16:03:50 2004 |
Schreef: |
Reijer, dat ziet er professioneel uit. Wanneer gaan we varen? Ik hoop wel dat de gemariniseerde DAF motor het doet, want ik ga niet roeien. René |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Oct 11 13:59:38 2004 |
Schreef: |
Franz Domas... Thanks for signing in... Answer: This mast is only for navigation equipment and flags. The construction can also lift heavy material (max. 2000 lbs). |
|
Naam: |
Franz Domas |
Plaats: |
A-2291 Lassee EHZ See 11/80 |
Land: |
Österreich |
Datum: |
Mon Oct 11 12:00:56 2004 |
Schreef: |
Respect what you do. One question: Can you put also sails on the mast? mfG F.Domas |
|
Naam: |
Sijtze |
Plaats: |
Welsrijp |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sun Oct 10 11:59:46 2004 |
Schreef: |
Hallo Je hebt een hele mooie web-site. Ik ben zelf ook bezig met het bouwen van een vripack kotter 9.75 ak. Heb jij misschien een maatvoering van het zwemplateau, zit niet bij ons pakket en willen we toch wel graag hebben. Succes met de bouw, groetjes Sijtze. |
|
Naam: |
Tony |
Plaats: |
Nieuw-Vennep |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Sat Sep 25 00:49:45 2004 |
Schreef: |
Hoi oom Reijer, je bent al ver met bouwen, groetjes TONY. |
|
Naam: |
Johan |
Plaats: |
Rotterdam |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Sep 16 22:28:32 2004 |
Schreef: |
Bedankt voor het mooie werkplaatsmanual van de DAF DF 615. Komt goed van pas. |
|
Naam: |
Zeegert |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Thu Sep 16 15:33:48 2004 |
Schreef: |
Leuke site voor de liefhebber. Voor de kennissen en vrienden is het leuk om te volgen. Ziet er mooi uit. Hoop dat het weer meewerkt om hem snel in het water te laten. |
|
Naam: |
Rob |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Wed Sep 15 09:37:06 2004 |
Schreef: |
Prachtige website, een compliment waard. Veel succes met de afbouw. |
|
Naam: |
Roboot |
Plaats: |
Middenmeer |
Land: |
Nederland |
Datum: |
Mon Sep 13 16:03:24 2004 |
Schreef: |
Het gastenboek werkt vanaf heden. Zit je met een vraag over de zelfbouw, zet deze in dit gastenboek misschien dat je er mee geholpen kan worden. Verder wens ik iedereen een behouden vaart |
|
|
|
|